Changing the Interest in Banking Products Among Students on the Example of Poznań University of Life Sciences



Abstract

There is a huge competition in the banking market. In that situation most important is good relation and satisfaction among possessing clients than still finding new ones. This activity is possible in segment of banking products for students. The paper presents aspects connected with research on the interest in bank products among students of Poznań University of Life Sciences. It describes not only expectations towards potential providers of services on retail financial services market but also main drawbacks and deficiency of offers from the customer's point of view. Finally, the paper considers possi-bilities how to satisfy demands in the future and create more appropriate financial measures for the discussed sector. The paper is also a continuation of the research carried out in 2007 and devoted to the same issue. 

Keywords

Bank product; Students

Chotkowski J., 2006. Kierunki zmian w koncepcji i praktyce marketingu. Rocz. Nauk. SERiA 3, 24-27.

Dobosiewicz Z., 2007. Kredyty i gwarancje bankowe. PWE, Warszawa.

Grzegorczyk W., 2001. Podstawy bankowe. Rozwój i sprzedaż. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Poznań.

Grzegorczyk W., 2004. Marketing bankowy. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź.

Iwanicz-Drozdowska M., 2005. Zarządzanie finansowe bankiem. PWE, Warszawa.

Janc A., 2001. Nowe usługi na tle wybranych problemów organizacji. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Poznań.

Niczyporuk P., Talecka A., 2004. Bankowość. System bankowy i usługi. Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok.

Pawlak P., 2010. Znajomość cyklu życia produktów bankowych w segmencie produktów i usług skierowanych do studentów. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu UP, Poznań.

Rybicki K., 2010. Rodzaje produktów bankowych wykorzystywanych przez studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w latach 2009-2010. Praca magisterska Katedry Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu UP, Poznań.

Stefko O., Czajczyńska K., 2008. Zainteresowanie produktami bankowymi wśród studentów na przykładzie Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Bank i Kredyt 10, 48-55.

Wysocki F., Lira J., 2003. Statystyka opisowa. Wyd. AR, Poznań.

Published : 2011-12-31


Stefko, O. (2011). Changing the Interest in Banking Products Among Students on the Example of Poznań University of Life Sciences. Journal of Agribusiness and Rural Development, 21(3), 115-124. Retrieved from http://www1.up.poznan.pl/jard/index.php/jard/article/view/741

Olga Stefko  stefko@up.poznan.pl
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu  Poland


CitedBy Crossref
0

CitedBy Scopus
0


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.