Type and Characteristics of the Regional Products from West Yorkshire UK



Abstract

The article presents the results of studies conducted among 200 British consumers who examined the characteristics of regional products, from West Yorkshire in the UK. The opinion showed that the highest scores obtained freshness and flavour of these goods. The appearance and packing of these products were evaluated at a good level. Consumers turned their attention to relatively high prices offered to regional products. They critically commented on the advertising campaigns that affect the growth of demand.

Keywords

Regional product; Product features

Borowska A., 2007, Możliwości rozwoju wytwarzania produktów tradycyjnych i regionalnych. Wieś Jutra 10, 22-26.

Dyrektywa 2000/12/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 marca 2000 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie etykietowania, prezentacji i reklamy środków spożywczych. 2000. Dz. U. L 109 z 6.5.2000.

Economic Evaluation of the Regional Food Strategy. 2007. ADAS, Economice & Management Consultancy.

Gąsiorowski M., 2005. O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Funduszu Współpracy, Warszawa.

Hodgkinson T., Box P., 2006. The Regional Economic Strategy for Yorkshire & Humber 2006-2015. Yorkshires Forward, The Regions Development Agency, Yorkshire.

Jachnis A., Terelak J.F., 1998. Psychologia konsumenta i reklamy. Oficyna Wydawnicza Branta, Białystok.

Korzycka-Iwanow M., 2005. Prawo żywnościowe. Zarys prawa polskiego i wspólnotowego. Wyd. Lexis Nexis, Warszawa.

Market research report on quality regional food businesses. 2007. DEFRA.

Oleszko A., 2006. Prawo żywnościowe wspólnego rynku rolnego. Walters Kluwer Polska, Kantor Wydawniczy, Zakamycze.

TASTE. 2007. Yorkshire Forwards Magazine for Yorkshire and Humber food Industry, September.

UK Trade and Investments. 2008. Food and Drink News Flash.

Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. Dz. U. z 2005 r. Nr 10, poz. 68, Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1056. Nr 216, poz. 1368.

Yorkshire and Humber, The UK's Food & Drink Capital. Leading centre for innovation, pioneering product, processes and packaging technologies. 2007. Yorkshires Forward, The Regions Development Agency.

Published : 2010-12-31


Grzybek, M., & Kawa, M. (2010). Type and Characteristics of the Regional Products from West Yorkshire UK. Journal of Agribusiness and Rural Development, 17(3), 31-38. Retrieved from http://www1.up.poznan.pl/jard/index.php/jard/article/view/826

Maria Grzybek  cisek.justyna@gmail.com
Uniwersytet Rzeszowski  Poland
Marta Kawa 
Uniwersytet Rzeszowski  Poland


CitedBy Crossref
0

CitedBy Scopus
0


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.