Local Products Image Determinant Communes of Nisko
Abstract
The article is a characterization of local products, creating an image of Krzeszów, Rudnik and Ulanów municipalities of the Nisko county, in the Podkarpackie province. The study of 500 inhabitants showed that knowledge of these products is varied. The best known were: plum jam from Krzeszów, wickerwork from Rudnik, and rafting bread and rafting tradition cultivated by inhabitants of Ulanów.
Keywords
Regional product; Local community; County
References
Gawroński F., 1989. Rudnik nad Sanem ważnym okręgiem wikliniarsko-koszykarskim w Polsce i Europie. Przegl. Rudnicki 1, 18-19.
Hajduk G., 2007. Wizerunek jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej współczesnej firmy. W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 69.
Kaliszczak L., Kuźniar W., Szopiński W., 2007. Uwarunkowania rozwoju turystyki - charakterystyka wytypowanych gmin. W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie woj. podkarpackiego. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 142.
Krzykwa A., 2005. Błękitny San. Wyd. Podkarpacki Instytut Książki i Marketingu, Rzeszów, 140-142.
Krzykwa A., 2007. Centrum Wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem. Wyd. IMAGE, Stalowa Wola, 24-27.
Kuźniar W., 2007, Wdrażanie marketingu terytorialnego na poziomie gminy jako innowacyjna forma zarządzania jednostką terytorialną. W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 192-198.
Łuczak A., 2001. Wizerunek miasta. Samorz. Teryt. 1-2, 85.
Pucko B., 2006. Rudnik nad Sanem. Podobnie jak oscypki wiklina pod ochroną. Nowiny 96, 3.
Raczkowska M., 2007. Znaczenie i ochrona tradycji żywności w UE i w Polsce. Rocz. Nauk. SERiA 9, 4, 156.
Siembida I., 2008. Kulturalne i turystyczne walory flisactwa polskiego. Ziemia Ulanowska, 27/28, 38-41.
Szromnik A., 1997. Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania. W: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Wyd. Centrum Badań i Studiów Francuskich Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 36.
Ustawa z dn. 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. 2005. Dz. U. Nr 10, poz. 68 [17.02. 2005 r.].
Uniwersytet Rzeszowski Poland
Uniwersytet Rzeszowski Poland

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.
Most read articles by the same author(s)
- Maria Grzybek, Marta Kawa, Expectations of Podkarpacie Residents with Regard to Offers of Organic Food Products of Regional Origin , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 43 No 1 (2017)
- Maria Grzybek, Marta Kawa, Scope and Importance of Non-governmental Organisations Activities' and Their Evaluation by Rural Residents of the Podkarpackie Province , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 27 No 1 (2013)
- Maria Grzybek, Preferences of Customers from Podkarpacie Concerning Demand on Regional Products , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 11 No 1 (2009)
- Maria Grzybek, Conditions, Quality and Standard of Living of Students from Podkarpackie Voivodeship , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 22 No 4 (2011)
- Maria Grzybek, Marta Kawa, Type and Characteristics of the Regional Products from West Yorkshire UK , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 17 No 3 (2010)
- Maria Grzybek, Sustainable Development in the Awareness of Rural Residents of Podkarpackie Voivodeship , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 18 No 4 (2010)