Local Products Image Determinant Communes of Nisko



Abstract

The article is a characterization of local products, creating an image of Krzeszów, Rudnik and Ulanów municipalities of the Nisko county, in the Podkarpackie province. The study of 500 inhabitants showed that knowledge of these products is varied. The best known were: plum jam from Krzeszów, wickerwork from Rudnik, and rafting bread and rafting tradition cultivated by inhabitants of Ulanów.

Keywords

Regional product; Local community; County

Andres B., 2007. Głos ma historia i legenda. Ziemia Ulanowska 26, 5-7.

Gawroński F., 1989. Rudnik nad Sanem ważnym okręgiem wikliniarsko-koszykarskim w Polsce i Europie. Przegl. Rudnicki 1, 18-19.

Hajduk G., 2007. Wizerunek jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej współczesnej firmy. W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 69.

Kaliszczak L., Kuźniar W., Szopiński W., 2007. Uwarunkowania rozwoju turystyki - charakterystyka wytypowanych gmin. W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie woj. podkarpackiego. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 142.

Krzykwa A., 2005. Błękitny San. Wyd. Podkarpacki Instytut Książki i Marketingu, Rzeszów, 140-142.

Krzykwa A., 2007. Centrum Wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem. Wyd. IMAGE, Stalowa Wola, 24-27.

Kuźniar W., 2007, Wdrażanie marketingu terytorialnego na poziomie gminy jako innowacyjna forma zarządzania jednostką terytorialną. W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Red. S. Makarski. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 192-198.

Łuczak A., 2001. Wizerunek miasta. Samorz. Teryt. 1-2, 85.

Pucko B., 2006. Rudnik nad Sanem. Podobnie jak oscypki wiklina pod ochroną. Nowiny 96, 3.

Raczkowska M., 2007. Znaczenie i ochrona tradycji żywności w UE i w Polsce. Rocz. Nauk. SERiA 9, 4, 156.

Siembida I., 2008. Kulturalne i turystyczne walory flisactwa polskiego. Ziemia Ulanowska, 27/28, 38-41.

Szromnik A., 1997. Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania. W: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Wyd. Centrum Badań i Studiów Francuskich Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 36.

Ustawa z dn. 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. 2005. Dz. U. Nr 10, poz. 68 [17.02. 2005 r.].

Published : 2012-12-31


Grzybek, M., & Kawa, M. (2012). Local Products Image Determinant Communes of Nisko. Journal of Agribusiness and Rural Development, 26(4), 5-15. Retrieved from http://www1.up.poznan.pl/jard/index.php/jard/article/view/571

Maria Grzybek  j_cisek@univ.rzeszow.pl
Uniwersytet Rzeszowski  Poland
Marta Kawa 
Uniwersytet Rzeszowski  Poland


CitedBy Crossref
0

CitedBy Scopus
0


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.