Evaluation of Effectiveness of Sponsorship in Equestrian Sport
Abstract
The aim of this article is to present that a well planned and promoted equestrian event could be an effective promotional tool. Effectiveness of sponsoring activities is shown by the way of example of one of the greatest equestrian event in Poland and the questionnaire study conducted after that.
Keywords
Sport; Sponsoring; Effectiveness
References
Datko M., 2008. Skuteczność i efektywność działań sponsoringowych. Sponsoring Ekspert, www.sponsoring.pl [dostęp: 10.2008].
Drzazga M., 2006. Systemy promocji przedsiębiorstw. PWE, Warszawa.
Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody. 2006. Red. Barbara Szymoniuk. PWE, Warszawa.
Narodowy Program Rozwoju Hodowli Koni i Jeździectwa. 2009. Polski Związek Hodowców Koni, Polski Związek Jeździecki, Hippica Pro Patria - Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ojczystej Kultury, Tradycji i Gospodarki poprzez Jeździectwo, Warszawa.
Podczaska A., Kujawska-Krakowiak K., 2007. Sponsoring kultury i sztuki w praktyce: istota sponsoringu. Commitment to Europe-Arts and Business, Warszawa.
Szymańska A., 2004. Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Oficyna Wydawnicza "UNIMEX", Wrocław
www.marketing.sportowy.prv.pl.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Poland
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Poland
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.
Most read articles by the same author(s)
- Szymon Tarant, Link of Brand and Quality of Products in Consumers? Evaluation , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 4 No 359 (2005): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Grażyna Adamczyk, Szymon Tarant, Anna Trębacz, Consumer Behaviour on Liquid Milk Market , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 1 No 343 (2002): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Szymon Tarant, Analysis of Household Preferences in Buying and Consumption of Potatoes on the Basis of Poznań City , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 1 No 343 (2002): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Szymon Tarant, Analysis of Development Tendency in Potato Production in Poland in the Nineties , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 1 No 343 (2002): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Szymon Tarant, Adaptation of the Table Potato Producers to the Trade and Consumer Requirements , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 1 No 343 (2002): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia