Evaluation of Effectiveness of Sponsorship in Equestrian Sport



Abstract

The aim of this article is to present that a well planned and promoted equestrian event could be an effective promotional tool. Effectiveness of sponsoring activities is shown by the way of example of one of the greatest equestrian event in Poland and the questionnaire study conducted after that.

Keywords

Sport; Sponsoring; Effectiveness

Datko M., 2003. Sponsoring: strategia, promocja, komunikacja. Wyd. Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań.

Datko M., 2008. Skuteczność i efektywność działań sponsoringowych. Sponsoring Ekspert, www.sponsoring.pl [dostęp: 10.2008].

Drzazga M., 2006. Systemy promocji przedsiębiorstw. PWE, Warszawa.

Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody. 2006. Red. Barbara Szymoniuk. PWE, Warszawa.

Narodowy Program Rozwoju Hodowli Koni i Jeździectwa. 2009. Polski Związek Hodowców Koni, Polski Związek Jeździecki, Hippica Pro Patria - Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ojczystej Kultury, Tradycji i Gospodarki poprzez Jeździectwo, Warszawa.

Podczaska A., Kujawska-Krakowiak K., 2007. Sponsoring kultury i sztuki w praktyce: istota sponsoringu. Commitment to Europe-Arts and Business, Warszawa.

Szymańska A., 2004. Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Oficyna Wydawnicza "UNIMEX", Wrocław

www.marketing.sportowy.prv.pl.

Published : 2012-12-31


Tarant, S., & Morawiak, D. (2012). Evaluation of Effectiveness of Sponsorship in Equestrian Sport. Journal of Agribusiness and Rural Development, 23(1), 145-154. Retrieved from http://www1.up.poznan.pl/jard/index.php/jard/article/view/510

Szymon Tarant  szymonta@up.poznan.pl
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu  Poland
Dorota Morawiak 
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu  Poland


CitedBy Crossref
0

CitedBy Scopus
0


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.