Adaptation of the Table Potato Producers to the Trade and Consumer Requirements
Abstract
Mainly experienced producers in big, intensive and well-equipped farms cultivate consumption potatoes. Most producers succeeded in fast adapting to the new market and consumer requirements.
Keywords
Potatoes; Agricultural production; Consumer preferences; Agricultural trade
References
Grześkiewicz H. (1994): Alternatywne sposoby nawożenia organicznego w sytuacji zmniejszającej się produkcji obornika. W: Makroproblemy produkcji ziemniaka w Polsce w okresie przemian organizacyjno-ekonomicznych. Red. S. Roztropowicz. Wyd. IZ, Bonin: 41-44.
Jabłoński K. (1997): Nawożenie organiczne i mineralne. W: Produkcja ziemniaków technologia - ekonomika - marketing. Red. J. Chodkowski. Wyd. IHiAR, Bonin: 16-26.
Klepacki B., Juszczak S. (1996): Skala produkcji ziemniaków a opłacalność ich wytwarzania w gospodarstwach indywidualnych. Zagad. Ekon. Roln. 2-3: 74-81.
Nowacki W., Głuska A., Gruczek T., Lis B., Lutomirska B., Roztropowicz S., Zarzyńska K., (2000): Uprawa ziemniaków a wartość konsumpcyjna i technologiczna bulw. W: Ziemniak spożywczy i przemysłowy oraz jego przetwarzanie. Konferencja Naukowa, Polanica Zdrój. AR, PTTŻ, KTiCHŻ PAN, Wrocław: 23-32.
Reisch E., Zeddies J. (1995): Wprowadzenie do ekonomiki i organizacji gospodarstw rolnych. Wyd. AR, Poznań.
Roztropowicz S., Sztukowska M. (1997): Technologia uprawy ziemniaków do bezpośredniego spożycia i na ważniejsze przetwory spożywcze. W: Produkcja ziemniaków technologia - ekonomika - marketing. Red. J. Chodkowski. Wyd. IHiAR, Bonin: 100-105.
Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 12. (1995) IERiGŻ, Warszawa.
Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 13. (1996) IERiGŻ, Warszawa.
Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 14. (1997) IERiGŻ, Warszawa.
Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 15. (1998) IERiGŻ, Warszawa.
Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 16. (1999) IERiGŻ, Warszawa.
Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 17. (2000) IERiGŻ, Warszawa.
Tarant Sz. (2000): Analiza trendów zachodzących w konsumpcji, obrocie towarowym i produkcji ziemniaków jadalnych. Maszynopis. Kat. Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej AR, Poznań.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Poland
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.
Most read articles by the same author(s)
- Szymon Tarant, Dorota Morawiak, Evaluation of Effectiveness of Sponsorship in Equestrian Sport , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 23 No 1 (2012)
- Szymon Tarant, Link of Brand and Quality of Products in Consumers? Evaluation , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 4 No 359 (2005): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Grażyna Adamczyk, Szymon Tarant, Anna Trębacz, Consumer Behaviour on Liquid Milk Market , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 1 No 343 (2002): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Szymon Tarant, Analysis of Household Preferences in Buying and Consumption of Potatoes on the Basis of Poznań City , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 1 No 343 (2002): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Szymon Tarant, Analysis of Development Tendency in Potato Production in Poland in the Nineties , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 1 No 343 (2002): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia