Adaptation of the Table Potato Producers to the Trade and Consumer Requirements



Abstract

Mainly experienced producers in big, intensive and well-equipped farms cultivate consumption potatoes. Most producers succeeded in fast adapting to the new market and consumer requirements.

Keywords

Potatoes; Agricultural production; Consumer preferences; Agricultural trade

Głuska A. (1994): Woda jako czynnik limitujący w produkcji ziemniaka i perspektywy nawadniania. W: Makroproblemy produkcji ziemniaka w Polsce w okresie przemian organizacyjno-ekonomicznych. Red. S. Roztropowicz. Wyd. IZ, Bonin: 8-12.

Grześkiewicz H. (1994): Alternatywne sposoby nawożenia organicznego w sytuacji zmniejszającej się produkcji obornika. W: Makroproblemy produkcji ziemniaka w Polsce w okresie przemian organizacyjno-ekonomicznych. Red. S. Roztropowicz. Wyd. IZ, Bonin: 41-44.

Jabłoński K. (1997): Nawożenie organiczne i mineralne. W: Produkcja ziemniaków technologia - ekonomika - marketing. Red. J. Chodkowski. Wyd. IHiAR, Bonin: 16-26.

Klepacki B., Juszczak S. (1996): Skala produkcji ziemniaków a opłacalność ich wytwarzania w gospodarstwach indywidualnych. Zagad. Ekon. Roln. 2-3: 74-81.

Nowacki W., Głuska A., Gruczek T., Lis B., Lutomirska B., Roztropowicz S., Zarzyńska K., (2000): Uprawa ziemniaków a wartość konsumpcyjna i technologiczna bulw. W: Ziemniak spożywczy i przemysłowy oraz jego przetwarzanie. Konferencja Naukowa, Polanica Zdrój. AR, PTTŻ, KTiCHŻ PAN, Wrocław: 23-32.

Reisch E., Zeddies J. (1995): Wprowadzenie do ekonomiki i organizacji gospodarstw rolnych. Wyd. AR, Poznań.

Roztropowicz S., Sztukowska M. (1997): Technologia uprawy ziemniaków do bezpośredniego spożycia i na ważniejsze przetwory spożywcze. W: Produkcja ziemniaków technologia - ekonomika - marketing. Red. J. Chodkowski. Wyd. IHiAR, Bonin: 100-105.

Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 12. (1995) IERiGŻ, Warszawa.

Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 13. (1996) IERiGŻ, Warszawa.

Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 14. (1997) IERiGŻ, Warszawa.

Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 15. (1998) IERiGŻ, Warszawa.

Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 16. (1999) IERiGŻ, Warszawa.

Rynek ziemniaka. Raporty Rynkowe. 17. (2000) IERiGŻ, Warszawa.

Tarant Sz. (2000): Analiza trendów zachodzących w konsumpcji, obrocie towarowym i produkcji ziemniaków jadalnych. Maszynopis. Kat. Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej AR, Poznań.

Published : 2002-12-31


Tarant, S. (2002). Adaptation of the Table Potato Producers to the Trade and Consumer Requirements. Journal of Agribusiness and Rural Development, 1(343), 205-218. Retrieved from http://www1.up.poznan.pl/jard/index.php/jard/article/view/1079

Szymon Tarant 
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu  Poland


CitedBy Crossref
0

CitedBy Scopus
0


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.