Age Influence on Dairy Products Consumption Habits
Abstract
The paper presents some associations between age and dairy products consumption. There were found relevant correlations between age and chosen distribution outlets, self-provisioning and consumption?s frequency of milk and hard cheese.
Keywords
Consumer; Milk; Lifestyle
References
Baruk I. (2003): Zwyczaje zakupowe polskich nabywców na rynku produktów żywnościowych. In: Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego. Ed. M. Adamowicz. Wyd. SGGW, Warszawa: 134-144.
Gulbicka B., Kwasek M. (2000): Zróżnicowanie spożycia żywności w Polsce w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych. IERiGŻ, Warszawa.
Gutkowska K. (1997): Rodzinne gospodarstwa domowe w warunkach gospodarki rynkowej. SGGW, Warszawa.
Gutkowska K., Ozimek I., Laskowski W. (2001): Uwarunkowania konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych. Wyd. SGGW, Warszawa.
Jeznach M. (2003): Postrzeganie zmian na rynku produktów mleczarskich. Rocz. Nauk. SERiA 5, 3: 53-57.
Kowrygo B., Kutermankiewicz J. (2001): Starzenie się polskiego społeczeństwa - wyzwanie dla rynku żywności. Przem. Spoż. 6: 6-9.
Kowrygo B., Rejman K. (2000): Źródła pozyskiwania żywności w polskich gospodarstwach domowych. Przem. Spoż. 8: 36-37.
Maruszewska A., Bolesławska I., Przysławski J. (2003): Preferencje i czynniki wyboru produktów mlecznych wśród osób dorosłych z regionu Wielkopolski. Żyw. Człow. Metab. 30, 1/2: 165-170.
Rejman K., Kowrygo B. (2002): Mleko i przetwory mleczne w wyżywieniu ludności Polski. Przem. Spoż. 2: 8-11.
Roszkowski W. (1997): Specyfika żywienia ludzi starszych. Przem. Spoż. 6: 11-14.
Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B. (2002): Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii. Wyd. SGGW, Warszawa.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Poland
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Poland
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.
Most read articles by the same author(s)
- Anna Wielicka, Goal Conflicts in Consumer Food Choices , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 7 No 1 (2008)
- Anna Wielicka, Sprawozdanie z konferencji "Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta" , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 7 No 1 (2008)
- Michał Sznajder, Olga Krusińska, Anna Wielicka, Review of Dairy Sector in Poland , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 4 No 359 (2005): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Anna Wielicka, Elżbieta Goryńska-Goldmann, World and Poland Per Capita Cheese Consumption , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 4 No 359 (2005): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Anna Wielicka, Consumption's Structure and Consumer Insights for Dairy Products - Avoidance, Distribution, own Production and Occasions for Consumption , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 3 No 359 (2004): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia