Formy wsparcia

FORMY WSPARCIA W PROJEKCIE TO:

1. Wizyty studyjne dla wszystkich uczestników Projektu (1 lub 3-dniowe wyjazdy do pracodawców w 15 – osobowych grupach)

2. Warsztaty kompetencji „miękkich”:

  • 10 edycji 32-godzinnych warsztatów kompetencji przedsiębiorczych dla 70 Studentów/ek I stopnia i dla 74 Studentów/ek II stopnia, z następujących zakresów tematycznych:

- Czy myślę jak prezes? Test predyspozycji, gra symulacyjna (4h)

- Pomysł w modelu biznesowym, ocena SWOT (10h)

- Podstawy prawno-finansowe (4h)

- Biznes plan a kapitał (6h)

- Kompetencje menedżera: planowanie, innowacje w firmie, zarządzanie czasem i celami, priorytety, negocjacje (8h)

Dla Uczestników/czek warsztatów kompetencji przedsiębiorczych przewidziano 3 edycje konkursu (15 min prezentacje pomysłów biznesowych przed Komisją: trener przedsiębiorczości, wyznaczony przedstawiciel uczelni, pracodawca); nagrody w konkursie za najlepsze pomysły (1m-ce bon szkoleniowy, 2m-ce zajęcia z coachem kariery, 3m-ce zestaw książek lub kursów na płycie CD).

  • 12 cykli 16-godzinnych warsztatów kompetencji interpersonalnych i analitycznych dla 144Studentów/ek, którzy/e będą mogli wybrać temat szkolenia spośród poniższych zakresów tematycznych:

- Zarządzanie projektem,

- Autorozwój,

- Przywódca czy członek zespołu?

- Kompetencje analityczne w realizowaniu działań rozwojowych,

- Kompetencje analityczne w realizowaniu działań naprawczych

3. Certyfikowane kursy/szkolenia zawodowe (tylko dla Studentów/ek ostatniego semestru studiów magisterskich, stacjonarnych):

  • Operator maszyn rolniczych dla 12 studentów/ek kierunku Technika Rolnicza i Leśna oraz dla 18 studentów/ek kierunku Rolnictwo
  • Drwal-pilarz dla 6 studentów/ek kierunku Ogrodnictwo
  • Arborystadla 6 studentów/ek kierunku Ogrodnictwo
  • Kurs florystyczny dla 6 studentów/ek kierunku Ogrodnictwo
  • Kurs inseminacyjny dla 30 studentów/ek kierunku Zootechnika
  • Kurs korekcji racic dla 12 studentów/ek kierunku Zootechnika
  • Rachunkowość rolnicza w systemie FADNdla 10 studentów/ek kierunku Ekonomia
  • Marketing produktów rolnych dla 10 studentów/ek kierunku Ekonomia
  • Doradca rolny dla 10 studentów/ek kierunku Ekonomia
  • Zastosowanie metody Real-Time PCR w diagnostyce medycznej i mikrobiologicznej dla 10 Studentów/ek kierunku Biologia
  • Sekwencjonowanie DNA dla 10 Studentów/ek kierunku Biologia

 4. Płatne staże zawodowe (dla 161 Studentów/ek I stopnia 47 staży po 160h, dla Studentów/ek II stopnia 114 staży po 240h) zakończone otrzymaniem zaświadczenia o nabyciu kompetencji zawodowych.