Formy wsparcia
FORMY WSPARCIA W PROJEKCIE TO:
1. Wizyty studyjne dla wszystkich uczestników Projektu (1 lub 3-dniowe wyjazdy do pracodawców w 15 – osobowych grupach)
2. Warsztaty kompetencji „miękkich”:
- 10 edycji 32-godzinnych warsztatów kompetencji przedsiębiorczych dla 70 Studentów/ek I stopnia i dla 74 Studentów/ek II stopnia, z następujących zakresów tematycznych:
- Czy myślę jak prezes? Test predyspozycji, gra symulacyjna (4h)
- Pomysł w modelu biznesowym, ocena SWOT (10h)
- Podstawy prawno-finansowe (4h)
- Biznes plan a kapitał (6h)
- Kompetencje menedżera: planowanie, innowacje w firmie, zarządzanie czasem i celami, priorytety, negocjacje (8h)
Dla Uczestników/czek warsztatów kompetencji przedsiębiorczych przewidziano 3 edycje konkursu (15 min prezentacje pomysłów biznesowych przed Komisją: trener przedsiębiorczości, wyznaczony przedstawiciel uczelni, pracodawca); nagrody w konkursie za najlepsze pomysły (1m-ce bon szkoleniowy, 2m-ce zajęcia z coachem kariery, 3m-ce zestaw książek lub kursów na płycie CD).
- 12 cykli 16-godzinnych warsztatów kompetencji interpersonalnych i analitycznych dla 144Studentów/ek, którzy/e będą mogli wybrać temat szkolenia spośród poniższych zakresów tematycznych:
- Zarządzanie projektem,
- Autorozwój,
- Przywódca czy członek zespołu?
- Kompetencje analityczne w realizowaniu działań rozwojowych,
- Kompetencje analityczne w realizowaniu działań naprawczych
3. Certyfikowane kursy/szkolenia zawodowe (tylko dla Studentów/ek ostatniego semestru studiów magisterskich, stacjonarnych):
- Operator maszyn rolniczych dla 12 studentów/ek kierunku Technika Rolnicza i Leśna oraz dla 18 studentów/ek kierunku Rolnictwo
- Drwal-pilarz dla 6 studentów/ek kierunku Ogrodnictwo
- Arborystadla 6 studentów/ek kierunku Ogrodnictwo
- Kurs florystyczny dla 6 studentów/ek kierunku Ogrodnictwo
- Kurs inseminacyjny dla 30 studentów/ek kierunku Zootechnika
- Kurs korekcji racic dla 12 studentów/ek kierunku Zootechnika
- Rachunkowość rolnicza w systemie FADNdla 10 studentów/ek kierunku Ekonomia
- Marketing produktów rolnych dla 10 studentów/ek kierunku Ekonomia
- Doradca rolny dla 10 studentów/ek kierunku Ekonomia
- Zastosowanie metody Real-Time PCR w diagnostyce medycznej i mikrobiologicznej dla 10 Studentów/ek kierunku Biologia
- Sekwencjonowanie DNA dla 10 Studentów/ek kierunku Biologia
4. Płatne staże zawodowe (dla 161 Studentów/ek I stopnia 47 staży po 160h, dla Studentów/ek II stopnia 114 staży po 240h) zakończone otrzymaniem zaświadczenia o nabyciu kompetencji zawodowych.