Preferences of Cut Flowers Consumers
Abstract
The results of interviews suggest that majority of the cut flowers' consumers has favourite kind of flower, among which most frequently pointed one was the rose. More than half of the interviewed favour the uniform colour of cut flowers and red colour was the most favourite one. The subtle smell of flowers was the most preferable one but the intensive fragrance was favoured for more consumers than odourless flowers. The data from selected florists' confirm the information from interviews - in spite of the occasion, roses were the most demanded cut flowers.
Keywords
Consumer preferences; Flower industry; Consumer preferences research; Interview method
References
Jabłońska L., 2004 a. Polskie kwiaciarstwo w statystyce. Rośliny Ozdobne 4, 17-18.
Jabłońska L., 2004 b. Polskie kwiaciarstwo na tle zmian zachodzących w Unii Europejskiej. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej 1, 18-26.
Jabłońska L., 2006. Kierunki produkcji kwiaciarskiej na świecie. Rośliny Ozdobne 4, 3-4.
Jankowska A., 2006. Zróżnicowanie sprzedaży kwiatów w ciągu roku w wybranych kwiaciarniach miasta Poznania. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki
Gospodarki Żywnościowej, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
Michalski R., 2007. Potrzeby i oczekiwania klientów kupujących kwiaty cięte. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
Podymniak M., 2006. Sukces zależy od odmian. Hasło Ogrodnicze 7, 128-129.
Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., 1998. Marketing. Dom Wydawniczy ABC, 80-84.
Żyła S., 2006. Obiecujące odmiany róż szklarniowych. Hasło Ogrodnicze 6, 126-127.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Poland
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.
Most read articles by the same author(s)
- Sylwia Kierczyńska, Production of Tomatoes for Processing in Poland Under the Regulations of Common Market Organization of Fruit and Vegetables in the EU , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 38 No 4 (2015)
- Sylwia Kierczyńska, Changes of Orchard Areas in Poland and Orchards Areas Concentration in 2002-2010 , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 27 No 1 (2013)
- Sylwia Kierczyńska, Apple Consumers' Preferences on the Example of the Poznań University of Life Sciences Students , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 30 No 4 (2013)
- Sylwia Kierczyńska, Julian Wawrzyniak, The Level of Apple Production Costs and the Economic Effects in the Selected Orchard Management Systems , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 3 No 359 (2004): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Julian Wawrzyniak, Sylwia Kierczyńska, The Running of the Nominal and Real Prices of the Selected Apple Varieties at the Wholesale Market , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 3 No 359 (2004): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia