Preferences and Buying Behaviour of Students on the Beer Market



Abstract

This paper presents the results of the research conducted in November among 220 students at the University of Life Sciences in Poznań. The aim was study the preferences and buying behaviour of students on the beer market. It shows the place of beer among other alcohols, frequency and place of consumption, as well the place of beer shopping and the criteria of beer purchase. The most popular brands and tastes of beer were researched. Otherwise was analysed preference for beer packaging and promotion effects on students. It was found that beer is the most often chosen alcohol among this group of consumers, and vast majority of them consume it at least once a week. Students often drink beer at home or at friends, and favourite brands are: Lech, Redd's, Desperados and Żubr.

Keywords

Buying behaviour; Beer market; Beer consumption; Consumer preferences research; Consumer preferences; Students

Kieżel E., 2010. Konsument i jego zachowanie na rynku europejskim. PWE, Warszawa.

Konon A., 2012. Preferencje konsumentów na rynku piwa. Maszynopis Katedry Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań.

Kowalska A., 2010. Czynniki wpływające na konsumpcję piwa w Polsce według badań ankietowych studentów Politechniki Wrocławskiej. Rocz. Nauk. SERiA 12, 4, 190-194.

Produkcja wyrobów przemysłowych w 1990 roku. 1991. GUS, Warszawa.

Produkcja wyrobów przemysłowych w 2012 roku. www.stat.gov.pl/gus/5840-746_PLK_HTML. htm [dostęp: 5.09.2013].

Pyryt B., Murglin P., 2013. Preferencje konsumentów dotyczące napojów alkoholowych. Probl. Hig. Epidemiol. 94, 3, 658-660.

Rynek wewnętrzny w 2011 roku. www.stat.gov.pl/gus/ 5840_792_PLK_HTML.htm [dostęp: 5.09.2013].

Wawszczak S., Śmiechowska M., 2011. Zachowania młodych konsumentów na rynku piwa tradycyjnego - wybrane rodzaje piwa tradycyjnego w ocenie organoleptycznej młodych konsumentów. Zesz. Nauk. UE Pozn. 206, 148-154.

www.parpa.pl [dostęp: 30.08.2013].

www.poradnikhandlowca.pl [dostęp: 25.01.2013].

Published : 2013-12-31


Jąder, K. (2013). Preferences and Buying Behaviour of Students on the Beer Market. Journal of Agribusiness and Rural Development, 29(3), 29-39. Retrieved from http://www1.up.poznan.pl/jard/index.php/jard/article/view/646

Karolina Jąder  jader@up.poznan.pl
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu  Poland


CitedBy Crossref
0

CitedBy Scopus
0


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.


Most read articles by the same author(s)