Preferences and Buying Behaviour of Students on the Beer Market
Abstract
This paper presents the results of the research conducted in November among 220 students at the University of Life Sciences in Poznań. The aim was study the preferences and buying behaviour of students on the beer market. It shows the place of beer among other alcohols, frequency and place of consumption, as well the place of beer shopping and the criteria of beer purchase. The most popular brands and tastes of beer were researched. Otherwise was analysed preference for beer packaging and promotion effects on students. It was found that beer is the most often chosen alcohol among this group of consumers, and vast majority of them consume it at least once a week. Students often drink beer at home or at friends, and favourite brands are: Lech, Redd's, Desperados and Żubr.
Keywords
Buying behaviour; Beer market; Beer consumption; Consumer preferences research; Consumer preferences; Students
References
Konon A., 2012. Preferencje konsumentów na rynku piwa. Maszynopis Katedry Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań.
Kowalska A., 2010. Czynniki wpływające na konsumpcję piwa w Polsce według badań ankietowych studentów Politechniki Wrocławskiej. Rocz. Nauk. SERiA 12, 4, 190-194.
Produkcja wyrobów przemysłowych w 1990 roku. 1991. GUS, Warszawa.
Produkcja wyrobów przemysłowych w 2012 roku. www.stat.gov.pl/gus/5840-746_PLK_HTML. htm [dostęp: 5.09.2013].
Pyryt B., Murglin P., 2013. Preferencje konsumentów dotyczące napojów alkoholowych. Probl. Hig. Epidemiol. 94, 3, 658-660.
Rynek wewnętrzny w 2011 roku. www.stat.gov.pl/gus/ 5840_792_PLK_HTML.htm [dostęp: 5.09.2013].
Wawszczak S., Śmiechowska M., 2011. Zachowania młodych konsumentów na rynku piwa tradycyjnego - wybrane rodzaje piwa tradycyjnego w ocenie organoleptycznej młodych konsumentów. Zesz. Nauk. UE Pozn. 206, 148-154.
www.parpa.pl [dostęp: 30.08.2013].
www.poradnikhandlowca.pl [dostęp: 25.01.2013].
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Poland
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.
Most read articles by the same author(s)
- Karolina Jąder, Julian Wawrzyniak, Changes in the Consumption of Fruits and Vegetables and their Preserves in Poland in 1999-2013 and the Phenomenon of Sustainable Consumption , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 37 No 3 (2015)
- Karolina Jąder, The Influence of Chosen Socio-Demographic and Economic Factors on Preferences and Behaviour of Students on the Dairy Products Market , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 38 No 4 (2015)
- Karolina Jąder, Magdalena Kozera, Olga Stefko, Bedeutung des Gemüsebaus von Wielkopolska für den Inländischen Gemüsebau , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 11 No 1 (2009)
- Karolina Jąder, Verbrauchersegmentierung Aufgrund der Präferenzen für Regionale Produkte , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 5 No 377 (2006): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Karolina Jąder, Bedienungen und Möglichkeiten von Steigerung des Verkaufs Regionaler Lebensmittelprodukte in der Region Wielkopolska , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 5 No 377 (2006): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Julian Wawrzyniak, Karolina Jąder, Günter Schade, Detmar Leitow, Consumers? Attitudes and Behaviour in Relation to Regional Products - Results of Empirical Research in Germany and Poland , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 4 No 359 (2005): Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia
- Magdalena Kozera, Olga Stefko, Karolina Jąder, Assets Relations in Animal-Type Farms , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 14 No 4 (2009)