Corporate Social Responsibility - Challenges for Small and Medium Enterprises in Relation to Their Competitiveness
Abstract
Recent years have seen a significant growth of interest in corporate social responsibility as supporting the concept of effective management. In terms of global competition, taking into account current social and environmental commitments in the daily functioning of the company has become important in order to reduce costs, create innovative solutions and build the company's image as a reliable partner and an attractive employer. In this context, CSR can contribute to strengthening the competitive position of companies in the long term, and consequently - increase profits from their operations.
Keywords
Small business; Corporate Social Responsibility (CSR); Sustainable development
References
Bąk M., Bednarz P., Kulawczuk P., Rataj R., Szcześniak A., Zając P., 2007. Analiza korzyści ekonomicznych ze stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w polskich przedsiębiorstwach. Streszczenie i wnioski. Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa, www.iped.pl/publikacje/Analiza_korzysci_ekonomicznych_csr.doc [dostęp: 12.01.2013].
Korenik D., 2009. Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy. Difin, Warszawa.
Odpowiedzialny biznes - perspektywa lokalna. Lokalna współpraca organizacji pozarządowych z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. http://www.dobrybiznes.info [dostęp: 12.01.2013].
Odpowiedzialny biznes to przede wszystkim uczciwe postępowanie. www.odpowiedzialnybiznes. pl [dostęp: 13.01.2013].
Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza. 2007. UNDP, Warszawa. www.odpowiedzialnybiznes.pl [dostęp: 12.01.2013].
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie Poland
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This journal permits and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.
Most read articles by the same author(s)
- Dagmara Zuzek, Bartosz Mickiewicz, Determinants of Innovative Activity of Small and Medium - Size Enterprises in Poland (in Małopolska Voivodeship) , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 34 No 4 (2014)
- Dagmara Zuzek, Bartosz Mickiewicz, Environmental Reference of Enterprises Social Responsibility , Journal of Agribusiness and Rural Development: Vol 28 No 2 (2013)